۱۳۸۷ شهریور ۱۲, سه‌شنبه

مگر کافر شده ای

مگر كافر شده اي

هر زمان كه از آنها مي پرسيدم چرا ؟جوابي نمي دادند جز اينكه مگر كافر شده اي ؟

مي پرسيدم مادر چرا دين من اسلام است آيا چون چون شما مسلمان هستيد و در ايران متولد شده ام بايد مانند زمان جاهليت بدون هيچ تحقيقي دين پدرانم را انتخاب كنم و شما پاسخ مي داديد مگر كافر شده اي

مي پرسيدم مادر چرا نماز بخوانم مگر نه اينكه شما مي گوييد نماز سخن گفتن با پروردگار است چرا تمامي ما بايد به صورت يكسان با خداي خويش سخن بگوييم مادر من نمي خواهم تنها 5 بار بلكه 10 بار مي خواهم با خداي خويش عاشقانه و با زبان شيرين پارسي سخن گويم نه به زبان عربي كه هيچ لغتي از آن را نمي دانم و شما مي گفتيد مگر كافر شده اي


مادر مي گفتم چرا هنگام نماز چادر مي پوشي آيا مگر نامحرم در خانه است ؟ و تو مي گفتي چون مي خواهم در حضور خدا قرار بگيرم و بايد با احترام با او سخن بگويم
مادر خوبم چه كسي گفته حجاب تو نشانه احترام است آيا خداي تو آنقدر غريب است كه همچون نامحرمان خود را مي پوشي آيا هنگامي كه موهايت در خانه پريشان است به ما بي احترامي مي كني و مادر مي گفت مگر كافر شده اي


مادر چرا روز ه مي گيري ؟
چون امر خداست و در ضمن ما بايد به فكر نيازمندان باشيم
مادر چرا فقط 30 روز به فكر نيازمندان باشيم از 365 روز فقط 30 روز پس باقي روزها نبايد به فكر آنان باشيم اي كاش 365 روز را روزه مي گرفتيد . مادر مگر نه اينكه به فكر نيازمندان هستيد نيازمندان كه در وقت افطار مرغ و برنج و ... نمي خورند .
مادر چرا براي امام حسين يكماه عزاداري مي كنيد و سياه مي پوشيد ولي براي حسن حتي سياه نمي پوشيد مگر حسن و حسين و رضا و موسي و يا جعفر چه فرقي باهم مي كنند ؟ مادر مگر نه اينكه امام شما گفته به خداي كعبه رستگار شدم پس چرا براي رستگاري يك فرد گريه مي كنيد و سياه مي پوشيد مادر آهان فهميدم گريه شما براي حسين نيست براي بدبختي خودتان مي باشد و مادرم اينبار با چهره عصبي گفت خفه شو پسرك كافر

ديگر به سوالهايت جواب نمي دهم برو پيش پدرت
مادر تو كه جواب ندادي همش گفتي كفر است و مگر كافر شده اي.

پدرم در حال قرآن خواندن بود كه وارد اتاق شدم منتظر ماندم تا قرآن خواندش كه همگي به زبان عربي بود تمام شود

پدر چرا قرآن مي خواني ؟ پسر عزيزم قرآن خواندن صواب دارد
پدر يعني تو قرآن را فقط براي صواب مي خواني . پدرم آيا خواندن لغات عربي كه نمي داني چه مي گويد صواب دارد
آره پسرم عزيزم خواندن قرآن صواب بسيار دارد حتي اگر آن را نفهمي ؟
با حالتي تمسخر به پدرم گفتم وقتي نمي فهيم چه فرقي مي كند كه قرآن را بخوانيم و يا ...
كه اينبار پدرم گفت مگر تو كافر شده اي اين چه حرفهايي است كه مي زني

پدر مي خواهم يه سوالي بپرسم خواستم از مادر بپرسم ولي جرات اونو نداشتم .
بپرس عزيزم
بپرس عزيزم
چرا مادرم بايد هنگام بيرون رفتن خود را در چادري مشكي محدود كند هر وقت او را مي بينم ياد كلاغ مي افتم
با اين حرف اخمهاي پدرم در هم رفت و با چهره اي عصبي گفت حجاب براي زن مصونيت است و نه محدوديت
چرا زن بايد خودش را مصون نگه دارد و مرد به آزادي هر چه مي پوشد
فرزندم زن همچون جواهري با ارزش مي باشد اگر از او نگه داري نكنيم ممكن است سارقان آن را بدزدند و بي ارزش شود
از حرف پدرم خنده ام گرفته بود به او گفتم ولي پدرم جواهر هميشه با ارزش است چه زماني كه دزديده شود چه در جعبه اي باشد هيچگاه از ارزش آن كم نمي شود اين قياس كاملا اشتباه است در ضمن مگر نه اينكه خودت به من گفتي خدا مي گه تمامي انسانها برابرن مگر در تقوا خوب حال وقتي زن و مرد باهم برابرند چرا زن بايد مصون بماند ولي مرد . پدر اگر مي خواهيد زن مصون بماند بهتر است مادر بجاي چادر خود را درون كدو قلقله زن بگذارد تا هيچكس او را نبيند و هميشه مصون بماند و يا اينكه در آن اتاق زنداني كنيم تا براي هميشه مصون بماند و حتي نور خورشيد موهاي آن را نبيند .
پدرم مگر نه اينكه حجاب محدوديت نيست چرا دختر همسايه مان بخاطر يك عكس از او كه در اينترنت پخش شده بود كه موهايش معلوم بود كشته شد . پدرم در اينجا حجاب كه قرار است به قول شما براي مصونيت باشد جان او را گرفت پس حجاب شما كجايش مصونيت است .

در اين حال صورتم سرخ شود جايتنان خالي پدرم چنان هديه اي به من داد كه تا هميشه در ذهنم مي ماند .
پسرك غرتي دو سال دانشگاه رفته دينشو فراموش كرده
برو گمشو كافر خاك بر سر

هنوز سوالهايم به پايان نرسيده بود كه چنين تقديري از من به عمل آمد اگر به آنها مي گفتم كه نه دينشان را قبول دارم و نه اسلامشان را و يا اينكه مي گفتم من همجنسگرا هستم چه تقديري از من مي شد ؟

۲ نظر:

ناشناس گفت...

kooni bi kherad,delam behalet misuze baraye inke braye rasidan be ancheke dus dari hame arzeshaye ensaniro zire pa mizari.

ناشناس گفت...

نمک به حروم حروم لقمه که با ایدی ناشناس پیغام گذاشتی،بی خردی از اول کامنت میباره
مردک رذل کمی احترام از خودت نشون بده،صدی 99 میتونم بگم تا به حال قرانو فارسی ختم نکردی
حروم لقمه
پ.ن:داداش نمیدونم کجایی،چیکار میکنی،چرا دیگه نمینویسی،ولی امیدوارم رو به راه باشی و از افسردگی در اومده باشی و طعم آرامشو بچشی
ن.ب
mr.n.b33@gmail.com